Hoe kun je op een makkelijke manier je armspieren trainen?

Ik zit op boogschieten en mag met zwaardere bogen gaan schieten (zwaarder=meer kracht nodig om uit te rekken). Maar daarvoor heb je wel meer armspieren nodig dan ik heb. Heeft iemand oefeningen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://www.lichaamsoefeningen.nl/fitness-oefeningen/armspieroefeningen-en-armspieren-trainen/
Ritsuka
7 jaar geleden
Krachttraining in sportschool.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ook kun je met een houtensteel (bezemsteel) in je nek, vasthouden beide kanten met handen oefeningen doen, voor schouders, benen en armspieren.

Ga een keer naar een gratis sportschool (open dag) en vraag informatie. Is niet moeilijk advies te krijgen.

Antwoorden (2)

Probeer gecontroleerd te ademen bij voorgeschreven armspieroefeningen. Dit houdt in dat als je kracht levert adem je uit, dus in de actieve fase. Bij het terug gaan naar de uitgangspositie adem je in. Tijdens het uit ademen kun je namelijk meer kracht leveren. Het is ook belangrijk om de oefeningen correct uit te voeren om zo een optimaal rendement te krijgen en blessures te voorkomen.
Veel oefeningen worden gedaan met gewichten, maar je kunt heel goed flesjes water gebruiken. Zo kun je de oefeningen opvoeren door in het begin de flesjes niet hele maal te vullen of later steeds grotere flesjes te gebruiken. Flesjes zij het beste aangezien die rond zijn en dus makkelijker in de hand liggen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+Precies, dumbells zijn niet nodig.
Thuis kun je met water of zand gevulde flesjes oefenen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Met zand vullen is nog beter dan water
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Waarschijnlijk zal ze een boog met 18 of 22 pond trekkracht mogen gaan gebruiken.
Rond de 10 kg, dan heeft trainen met een fles met zand denk ik weinig zin.
Met een elastische band (dyna band) of met een binnenband van een fiets kan je veel specifieke oefeningen doen. (zie bron)

Je zou er zelfs een handboog mee kunnen namaken door die band aan een (bezem)steel te knopen.

Toegevoegd na 4 minuten:
De band wordt vooral gebruikt voor souplesse, kracht training doe je met gewichten en eigenlijk wil je je hele lichaam trainen, met slappe benen sta je niet stabiel. Natuurlijk de nadruk op de rug, schouders, armen en handen leggen.